Ενημέρωση σχετικά με τις νέες υποχρεώσεις των επιχειρήσεων
Αξιότιμοι κύριοι,
Το επόμενο διάστημα θα προκύψουν σημαντικές υποχρεώσεις για τις επιχειρήσεις, οι οποίες αφορούν το Ψηφιακό Δελτίο Αποστολής, την υποχρεωτική ασφάλιση των επιχειρήσεων και το Ψηφιακό Πελατολόγιο. Αυτές οι απαιτήσεις θα επιφέρουν μεταβολές στη λειτουργία των επιχειρήσεων, προκειμένου να εξασφαλιστεί η συμμόρφωση και η ορθότητα των διαδικασιών.
Ψηφιακό Δελτίο Αποστολής
Η ΑΑΔΕ προχωρά στην υποχρεωτική εφαρμογή του Ψηφιακού Δελτίου Αποστολής, που θα ενσωματωθεί πλήρως στην πλατφόρμα myDATA. Η εφαρμογή αυτή θα γίνει σταδιακά, με την πρώτη φάση να ξεκινά στις 2 Ιουνίου 2025 για επιχειρήσεις με ετήσιο τζίρο άνω των 200.000 ευρώ. Εξαιρούνται οι οντότητες που υπερβαίνουν τα 5.000.000 ευρώ σε ακαθάριστα έσοδα, οι θυγατρικές αλλοδαπών εταιρειών που χρησιμοποιούν το ERP της μητρικής τους, καθώς και επιχειρήσεις του τομέα φαρμάκων και ιατρικών αναλωσίμων, ενεργειακών προϊόντων και οικοδομικών υλικών.
Η υποχρέωση θα επεκταθεί σε όλες τις υπόχρεες επιχειρήσεις έως την 1η Δεκεμβρίου 2025, πράγμα που σημαίνει ότι θα ενεργοποιηθεί πλήρως η ψηφιακή παρακολούθηση της διακίνησης αγαθών. Αυτή η μετάβαση απαιτεί από τις επιχειρήσεις να προσαρμόσουν τα συστήματα μηχανογράφησής τους, ώστε να μπορούν να εκδίδουν και να διαβιβάζουν ηλεκτρονικά τα δελτία αποστολής σε πραγματικό χρόνο.
Ψηφιακό Πελατολόγιο
Από την 1η Ιουλίου 2025, θα είναι υποχρεωτική η τήρηση Ψηφιακού Πελατολογίου για πολλές επιχειρηματικές δραστηριότητες, όπως συνεργεία, φανοποιεία, εγκαταστάσεις ηχοσυστημάτων και συναγερμών, πλυντήρια αυτοκινήτων, χώροι στάθμευσης, καθώς και εταιρείες ενοικίασης οχημάτων διαφόρων τύπων. Η ΑΑΔΕ έχει ήδη ανακοινώσει την πρόθεσή της να επεκτείνει αυτή την υποχρέωση και σε άλλους κλάδους.
Υποχρεωτική Ασφάλιση Επιχειρήσεων
Σύμφωνα με νέες νομοθετικές ρυθμίσεις (ν. 5116/2024 και ν. 5162/2024), από την 1η Ιουνίου 2025 θα είναι υποχρεωτική η ασφάλιση επιχειρήσεων με ετήσια ακαθάριστα έσοδα άνω των 500.000 ευρώ κατά το προηγούμενο φορολογικό έτος, έναντι φυσικών καταστροφών όπως δασικές πυρκαγιές, πλημμύρες και σεισμούς. Η δαπάνη ασφάλισης θα πρέπει να καλύπτει τουλάχιστον τις ιδιόκτητες κτιριακές εγκαταστάσεις και άλλα στοιχεία ενεργητικού, όπως εξοπλισμό, πρώτες ύλες, εμπορεύματα και μέσα μεταφοράς, για ποσοστό τουλάχιστον 70% της αξίας τους.
Η εφαρμογή αυτών των υποχρεώσεων θα φέρει νέα διοικητικά και λειτουργικά βάρη για τις επιχειρήσεις. Είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι υπάρχει μεγάλη έλλειψη ενημέρωσης μεταξύ των επιχειρηματιών, ειδικά των μικρών και πολύ μικρών επιχειρήσεων, που αποτελούν την πλειοψηφία της αγοράς. Για το λόγο αυτό, καλούμε όλους τους φορείς να εντείνουν την προσπάθεια ενημέρωσης των μελών τους σχετικά με τις νέες απαιτήσεις.
Η Π.Ο.Φ.Ε.Ε., ως θεσμικός εκπρόσωπος των Λογιστών-Φοροτεχνικών, κατανοεί πλήρως τις προκλήσεις που προκύπτουν από αυτές τις μεταβολές και επισημαίνει τη σημασία της συνεργασίας μεταξύ των φορέων για την υποστήριξη της αγοράς. Είμαστε βέβαιοι ότι, με την κατάλληλη ενημέρωση και προετοιμασία, θα μπορέσουμε να διασφαλίσουμε τη μετάβαση στις νέες συνθήκες.
Με εκτίμηση,
για το Δ.Σ. της Π.Ο.Φ.Ε.Ε.
Ο Πρόεδρος
Χριστοφοράκης Δημήτριος
Η Γενική Γραμματέας
Νησιούδη Σύλβια