tvkefalonia.gr
ΔΗΜΟΤΙΚΑ ΝΕΑΕΛΛΑΔΑΠΟΛΙΤΙΚΗΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Νέο Σύστημα Αξιολόγησης Δημόσιων Υπηρεσιών από Πολίτες: Διαδικασία και Στόχοι

Κοινοποίηση

Σύστημα Αξιολόγησης Δημόσιων Υπηρεσιών από τους Πολίτες

Ανακοινώνεται η Ικανότητα Αξιολόγησης των Υπηρεσιών

Η κυβέρνηση προχωρά σε μια σημαντική πρωτοβουλία για τη βελτίωση της δημόσιας διοίκησης μέσω της λειτουργίας ενός νέου συστήματος αξιολόγησης, το οποίο θα επιτρέπει στους πολίτες να εκφράσουν τη γνώμη τους για τις δημόσιες υπηρεσίες. Ο κύριος στόχος αυτού του συστήματος είναι να εντοπίσει συγκεκριμένες υπηρεσίες που αντιμετωπίζουν λειτουργικά προβλήματα, με σκοπό την αναβάθμιση της ποιότητας εξυπηρέτησης των πολιτών.

Ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης παρουσίασε το πρωί της 6ης Μαΐου 2025 την ηλεκτρονική πλατφόρμα αξιολόγησης, μια συνεργασία των Υπουργείων Εσωτερικών και Ψηφιακής Διακυβέρνησης. Η πλατφόρμα αυτή επιδιώκει την διαφάνεια, την αξιοκρατία και τη βελτίωση της εξυπηρέτησης. Αυτή η κίνηση θεωρείται κομβική για την ενίσχυση της εμπιστοσύνης των πολιτών στη δημόσια διοίκηση και αναμένεται να γίνει αποδεκτή θετικά από τους πολίτες, ιδιαίτερα από εκείνους που στηρίζουν την προοπτική αξιολόγησης στο δημόσιο τομέα.

Επερχόμενες Συνολικές Μεταρρυθμίσεις

Η παρούσα πρωτοβουλία λειτουργεί και ως «πρόβα τζενεράλε» για την αναθεώρηση του Συντάγματος, στο πλαίσιο θεσμικής και συνταγματικής κατοχύρωσης της αξιολόγησης στο Δημόσιο. Ο Πρωθυπουργός έχει ήδη δηλώσει την πρόθεση της Νέας Δημοκρατίας να εισηγηθεί την κατοχύρωση αυτής της διαδικασίας, προκειμένου να προβλέπεται η αξιολόγηση των δημόσιων υπαλλήλων από τους πολίτες που χρησιμοποιούν τις υπηρεσίες τους.

Η αξιολόγηση θα αφορά μια σειρά από δημόσιες υπηρεσίες, περιλαμβάνοντας τον e-ΕΦΚΑ, τις μεταφορές, και τοπικές υπηρεσίες όπως η καθαριότητα και οι παιδικοί σταθμοί. Επίσης, αξιολογούμενες θα είναι οι υπηρεσίες της ΑΑΔΕ, της ΔΥΠΑ, του Κτηματολογίου, και άλλες δημόσιες υποδομές, συμπεριλαμβανομένων των σχολείων και των δημοτικών ιατρείων.

Διαδικασία Αξιολόγησης και Εφαρμογή

Η διαδικασία αξιολόγησης θα είναι ανώνυμη και θα πραγματοποιείται μέσω τακτικών ερωτηματολογίων που οι πολίτες θα συμπληρώνουν εθελοντικά. Αυτά τα ερωτηματολόγια θα εστιάζουν σε υπηρεσίες όπου οι πολίτες δεν αλληλεπιδρούν άμεσα με δημόσιους υπαλλήλους, αλλά οι οποίες είναι κρίσιμες για την καθημερινότητά τους. Η ανάλυση των αποτελεσμάτων θα γίνει σε διάφορα επίπεδα, περιλαμβάνοντας φορείς, υπηρεσίες, και γεωγραφικές περιοχές, ώστε να προσδιοριστούν τα αδύνατα σημεία και να προταθούν βελτιώσεις.

Το σύστημα αναλύσεων θα επεξεργάζεται τις απαντήσεις με βάση ποικιλία παραμέτρων, όπως η ηλικία των συμμετεχόντων. Οι πληροφορίες που θα συγκεντρωθούν θα επιτρέψουν την οικοδόμηση μιας μεγάλης τράπεζας δεδομένων, η οποία θα συμβάλλει τόσο στον εντοπισμό συστημικών αδυναμιών όσο και στην αναγνώριση επιτυχημένων πρακτικών που μπορούν να εφαρμοστούν ευρύτερα.

Σκοπός και Διαφάνεια των Δεδομένων

Η κυβέρνηση στοχεύει τα δεδομένα που θα προκύψουν από αυτή τη διαδικασία να είναι προσβάσιμα σε όλους και να οπτικοποιούνται σε χάρτες, προκειμένου να είναι κατανοητά και χρήσιμα για τους πολίτες. Επιπλέον, για υπηρεσίες όπου η εξυπηρέτηση γίνεται προσωπικά, όπως στα ΚΕΠ, θα αναπτυχθεί μια εναλλακτική μέθοδος αξιολόγησης, όπου οι πολίτες θα λαμβάνουν ηλεκτρονικά ερωτηματολόγια στο κινητό τους τηλέφωνο μετά την εξυπηρέτησή τους, δίνοντάς τους τη δυνατότητα να αξιολογήσουν την υπηρεσία και τη διαδικασία.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Νηστίσιμα Ινδοκάρυδα: Απολαυστική Συνταγή από τη Σία Λαδά

user 3

Δράσεις Αναδιάρθρωσης και Μετατροπής Αμπελώνων για την Περίοδο 2025-2026: Πληροφορίες και Διαδικασίες για Παραγωγούς

user 3

Νέα εποχή για το Αγροτικό Ιατρείο Κεραμειών: Υγειονομική φροντίδα στην καρδιά της Λειβαθούς

user 3