tvkefalonia.gr
ΔΗΜΟΤΙΚΑ ΝΕΑΚΕΦΑΛΟΝΙΑΚΟΙΝΩΝΙΚΑΠΟΛΙΤΙΚΗΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Η Δομή της Κυκλοφορίας στο Αργοστόλι: Αναζητώντας Λύσεις με Κοινωνική Υπευθυνότητα

Κοινοποίηση

Η Κυκλοφορία στην Πόλη και η Ανάγκη για Μια Νέα Πολιτική

Η ρίζα του προβλήματος

Για τον σύγχρονο Έλληνα, το ΙΧ αυτοκίνητο δεν είναι απλά ένα μέσο μεταφοράς αλλά έχει εξελιχθεί σε προέκταση της σωματικής του υπόστασης. Αυτή η υπερβολική εξάρτηση από το αυτοκίνητο καθιστά την απεξάρτηση από αυτό μια δύσκολη διαδικασία. Ως εκ τούτου, απαιτείται μια πολιτική «αποτοξίνωσης» από το ΙΧ, αλλά και ενημέρωση των πολιτών για τη σωστή χρήση του.

Κάθε πολίτης έχει το δικαίωμα να αποκτήσει ένα ή περισσότερα ΙΧ αυτοκίνητα, αλλά η πολιτεία έχει το δικαίωμα να επιβάλει κάποιους περιορισμούς στη χρήση τους, προκειμένου να εξασφαλίσει την προστασία του περιβάλλοντος και το δημόσιο συμφέρον. Αυτό γίνεται ολοένα και πιο αναγκαίο σε περιοχές όπως η Κεφαλονιά, όπου η χρήση του αυτοκινήτου έχει φτάσει σε περιοριστικά επίπεδα, μεταβάλλοντας την περιοχή σε ένα δείγμα νεοπλουτίστικης νοοτροπίας.

Η βελτίωση της κυκλοφορίας στην πόλη απαιτεί μια εντελώς διαφορετική φιλοσοφία από αυτή που ακολουθείται σήμερα. Οι πολιτικές πρέπει να εστιάζουν στη μόνωση και στεγανοποίηση των αστικών κέντρων από την υπερβολική παρουσία του ΙΧ αυτοκινήτου. Αιτία της κυκλοφοριακής κρίσης είναι η ανάγκη να αποθαρρύνουμε τη χρήση του ΙΧ και να προωθήσουμε εναλλακτικά μέσα μεταφοράς, όπως τα δημόσια μέσα μεταφοράς, το ποδήλατο και το περπάτημα. Αυτού του είδους οι πολιτικές ωστόσο, είναι αρκετά συχνά ανύπαρκτες, με το κυκλοφοριακό πρόβλημα να παραμένει χωρίς λύση.

Εξέλιξη της Κυκλοφορίας και Πολεοδομικός Σχεδιασμός

Στο κέντρο της πόλης, η κυκλοφορία θα πρέπει να διευκολύνεται έτσι ώστε να προωθείται η μετακίνηση των ανθρώπων πεζών, ποδηλατών και μέσω δημόσιων συγκοινωνιών και να αποφεύγεται η μετακίνηση με ΙΧ. Χαρακτηριστικά, στο Αργοστόλι, είναι αδιανόητο να υπάρχει σοβαρή κυκλοφοριακή συμφόρηση όταν υπάρχουν λύσεις με ελάχιστο κόστος. Ο πολεοδομικός σχεδιασμός διασφαλίζει ότι η κυκλοφοριακή ρύθμιση είναι σύμφωνη με το Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο (ΓΠΣ) της περιοχής, ώστε να εναρμονίζεται με τις αναγκαίες αλλαγές στην κυκλοφορία.

Δυστυχώς, οι ρυθμίσεις που προέβλεπε το ΓΠΣ εφαρμογή δεν εφαρμόστηκαν πλήρως και μόνον το ένα τρίτο των παρεμβάσεων υλοποιήθηκε. Εκεί όπου εφαρμόστηκαν, παρατηρήθηκε σημαντική βελτίωση στη λειτουργία της πόλης. Ειδικά, οι πεζοδρομήσεις και η μεταφορά του ΚΤΕΛ έχουν αποδειχθεί ωφέλιμες, παρότι συνάντησαν αντιδράσεις.

Η πεζοδρόμηση του κεντρικού άξονα της πόλης και ο περιορισμός της κυκλοφορίας στα δευτερεύοντα δρομάκια θα μπορούσε να προσφέρει σημαντικές βελτιώσεις στην καθημερινότητα των πολιτών. Οι μεγαλύτερες κάθετες οδικές αρτηρίες επαρκούν για να συνδέσουν την παραλιακή οδό με τη Λεωφόρο Βεργωτή, και οι δημοτικές αρχές θα πρέπει να εστιάσουν στις ρυθμίσεις στάθμευσης και περιορισμού της κυκλοφορίας.

Στρατηγικές για Μια Οικολογική Μετακίνηση

Καθώς το πρόβλημα της κυκλοφορίας εντείνεται, οι αρχές επιβάλλεται να εξετάσουν τις προοπτικές του συνεπιβατισμού και του διαμοιρασμού αυτοκινήτων. Στις ευρωπαϊκές χώρες, οι σχετικές πολιτικές έχουν φέρει σημαντικά αποτελέσματα. Αυτό σημαίνει ότι μια νέα κουλτούρα οδηγεί στην αποφυγή της περιττής χρήσης του ΙΧ και προτείνει εναλλακτικές λύσεις. Η ανάγκη για οργανωμένα πάρκινγκ στις παρυφές της πόλης αντί στο κέντρο είναι επίσης επιτακτική. Αυτή η στρατηγική θα βοηθήσει στην αποφόρτιση του αστικού ιστού και θα επιτρέψει τη φυσική και κοινωνική αναβάθμιση του κέντρου.

Οι λάθος επενδύσεις και η βραχυπρόθεσμη αντίληψη σχετικά με τις αναπτυξιακές ανάγκες της πόλης έχουν οδηγήσει σε αρνητικές συνέπειες. Το προβληματικό έργο στον κόμβο του κλειστού γυμναστηρίου, που οδηγεί σε επιδείνωση της κυκλοφορίας χωρίς βελτίωση στον πολεοδομικό σχεδιασμό, είναι ένα τέτοιο παράδειγμα. Σημαντικό είναι να επανεξετάσουμε τις θέσεις και τις αποφάσεις των αρχών ώστε να επιστρέψουμε στους βασικούς στόχους του ΓΠΣ. Η διατήρηση της συνέχειας του χώρου και η αποφυγή νέων δυσλειτουργιών είναι κρίσιμους παράγοντες επιτυχίας.

Αναγκαία Μέτρα και Προτάσεις

Ο σχεδιασμός και η κατασκευή νέων δρόμων όπως ο δρόμος από Ραζάτα προς Κρανιά μέσω Δρακοσπηλιάς είναι απαραίτητοι, καθώς αποσυμπιέζουν την κυκλοφορία από κύριες οδικές διαδρομές, προστατεύοντας ταυτόχρονα ευαίσθητα οικοσυστήματα. Όμως, η πρόταση για τον νέο δρόμο Αεροδρομίου-Κρανιάς φαντάζει ως περιττή και καταστροφική. Θα οδηγήσει σε σοβαρές περιβαλλοντικές επιπτώσεις και καταστροφή του φυσικού τοπίου. Η δημιουργία νέων δρόμων δεν πρέπει να εξυπηρετεί ατομικά συμφέροντα αλλά να σχεδιάζεται με γνώμονα την οικολογική και κοινωνική ισορροπία.

Η συστηματική καταγραφή και ανάλυση των κυκλοφοριακών αλλαγών που επιβάλλονται είναι κομβική για την επιτυχία της μεταρρύθμισης της κυκλοφορίας. Αντικείμενο της πολιτικής πρέπει να είναι η επίλυση του κυκλοφοριακού προβλήματος και η προώθηση βιώσιμων πρακτικών που θα εξασφαλίσουν τη διαρκή ευημερία της πόλης και των κατοίκων της.

Το μέλλον του Αργοστολίου εξαρτάται από τη σωστή πολιτική και την βούληση των τοπικών αρχών να ενστερνιστούν μια διαφορετική προσέγγιση στον σχεδιασμό και την ανάπτυξη του αστικού χώρου.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Θέατρο και Ιστορία: ”Το Τρίτο Στεφάνι, Εγώ η Εκάβη” στο Κάστρο Αγίου Γεωργίου

user 3

Διπλή Κρουαζιέρα στο Αργοστόλι: Νέοι Προορισμοί και Αυξημένη Τουριστική Κίνηση

user 3

Έκθεση ζωγραφικής και γραπτού λόγου για τη ζωοφιλία από παιδιά των Δημοτικών Σχολείων του Δήμου Αργοστολίου

Oμάδα Σύνταξης Α