tvkefalonia.gr
ΔΗΜΟΤΙΚΑ ΝΕΑΕΛΛΑΔΑΟΙΚΟΝΟΜΙΑΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ηλίας Στεφανάτος: Αναβαθμίζοντας την Εμπειρία Υποδοχής Επιβατών Κρουαζιέρας στην Ελλάδα

Κοινοποίηση

Ηλίας Στεφανάτος: Νέα Πρόσβαση για Επιβάτες Κρουαζιέρας

Μετά από χρόνια που επιδιώκουμε πρόχειρες και προσωρινές λύσεις, ήρθε η ώρα να αναδείξουμε τη σημασία της εμπειρίας των επιβατών καθώς και τη λειτουργία του λιμανιού μας. Η εικόνα του προορισμού μας πρέπει να αντανάκλα τις προσδοκίες όχι μόνο των επισκεπτών αλλά και των εταιρειών κρουαζιέρας.

Με σκοπό τη βελτίωση της συνολικής εμπειρίας των επισκεπτών, παρουσιάζω δύο βασικά προβλήματα που χρήζουν άμεσης επίλυσης και προτάσεις για την οργανωμένη αναδιοργάνωση του χώρου του λιμανιού:

Διαχείριση της Αποβίβασης

Πρώτο πρόβλημα: Αποβίβαση σε χαοτικό περιβάλλον.

Όταν οι επιβάτες κατεβαίνουν από το πλοίο, αντιμετωπίζουν ένα «παζάρι» που αυξάνει την σύγχυση και τη δυσαρέσκεια, επιτείνοντας την αναστάτωση που προκαλείται από τον συνωστισμό. Η τρέχουσα διαρρύθμιση είναι σε πλήρη παραβίαση των προτύπων ISPS, προκαλώντας υψηλά επίπεδα ανασφάλειας και υποβαθμίζοντας την εμπειρία της αποβίβασης.

Δεύτερο πρόβλημα: Έλλειψη πραγματικής ασφάλειας (ISPS).

Η κατάσταση γίνεται πιο περίπλοκη καθώς τα γιοτ και οι επιβάτες τους αναμειγνύονται ανεξέλεγκτα με τους επιβάτες κρουαζιέρας. Η μέχρι σήμερα προσέγγιση μας παρέχει μόνο έναν υποτυπώδη έλεγχο ασφαλείας που δεν πληροί τα αναγκαία πρότυπα. Το γεγονός ότι οποιοσδήποτε μπορεί να έχει πρόσβαση στον προβλήτα χωρίς επίσημη διαπίστευση παραβιάζει διεθνή πρότυπα και αποδυναμώνει τα έσοδα του λιμανιού μας.

Στρατηγικές Βελτίωσης

Προτάσεις για Οργάνωση: Δημιουργία νέας ελεγχόμενης ζώνης ασφαλείας (ISPS) κατά τις ημέρες των αφίξεων με τη δυνατότητα ομαλής ροής των επιβατών.

Η έξοδος από το πλοίο θα οργανώνεται για να διαχωρίζει τους επιβάτες ανάλογα με την εκδρομή τους ή για ελεύθερη περιήγηση, με ρυθμισμένα κυκλοφοριακά μέτρα τις ώρες αιχμής.

Οι οργανωμένες εκδρομές θα κατευθύνονται μέσω της ΠΥΛΗΣ Γ στο νέο χώρο των λεωφορείων, ενώ οι υπόλοιποι επισκέπτες θα εξέρχονται μέσω της ΠΥΛΗΣ Α προς την πόλη. Οι τοπικοί επιχειρηματίες θα διατηρηθούν σε ειδικά διαμορφωμένη ζώνη κατ’ ελάχιστον, ώστε να διασφαλίζεται η διακριτική τους παρουσία εκτός της ελεγχόμενης περιοχής.

Διαχείριση Γιοτ και Υπηρεσιών

Η πρόταση εισάγει για πρώτη φορά ριζικές αλλαγές όσον αφορά τα σκάφη αναψυχής και τους παρόχους υπηρεσιών τους:

Η πλήρης πρόσβαση στην προβλήτα δίπλα στις σκάλες του πλοίου θα περιοριστεί, εισάγοντας ειδικές πύλες με ψηφιακή ταυτοποίηση:

  • QR Pass για προσωρινούς επισκέπτες.
  • RFID κάρτες για πληρώματα και τεχνικούς.
  • ANPR κάμερες για οχήματα (καύσιμα, τροφοδοσία, κ.λπ.).

Όλες οι διελεύσεις θα καταγράφονται με ημερομηνία και ώρα, παρέχοντας πλήρη διαφάνεια και συμμόρφωση. Έτσι, θα σταματήσει η αυθαιρεσία, παρέχοντας σαφήνεια σχετικά με το ποιος εισέρχεται, πότε και γιατί.

Τα στοιχεία μιλούν από μόνα τους: το 2024 καταγράφηκαν 186.000 επιβάτες και η μη εφαρμογή του ISPS μας κόστισε πάνω από 450.000 € σε τέλη ασφαλείας. Για το 2025 αναμένουμε 200.000 επισκέπτες και 150 αφίξεις, δίνοντας τη δυνατότητα για τουλάχιστον 500.000 € διαθέσιμα για βελτιώσεις.

Δημιουργία Αξίας και Εξωστρέφεια

Η φιλοσοφία μας είναι απλή: οργανωμένος χώρος με καθαρούς ρόλους, ελεγχόμενη πρόσβαση και σεβασμός προς τον επιβάτη, τους επαγγελματίες και το δημόσιο χώρο. Στόχος μας είναι να εξασφαλίσουμε εξωστρέφεια, συνέπεια και μια σοβαρή εικόνα προς τις εταιρείες κρουαζιέρας.

Δημιουργώ αυτή την πρόταση με την ελπίδα να αρχίσει ο διάλογος γύρω από το ζήτημα. Η πρόκληση αυτή απαιτεί λύσεις άμεσες και ριζικές, προκειμένου να αναβαθμιστούν οι εγκαταστάσεις και οι υπηρεσίες μας. Ανυπομονώ να δω αυτά τα σχέδια να υλοποιούνται με την υποστήριξη των ανθρώπων που αγαπούν αυτόν τον τόπο.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Ν. Ανδρουλάκης για τον μακαριστό Αρχιεπίσκοπο Αναστάσιο: «Αποχαιρετούμε έναν μεγάλο Ιεράρχη, έναν διανοούμενο της ορθόδοξης πίστης μας»

Oμάδα Σύνταξης Α

Ανάγκη για Μόνιμο Ελικόπτερο Αεροδιακομιδών στα Ιόνια: Προτεραιότητα για την Υγειονομική Φροντίδα

user 3

Αξιολόγηση και Βιωσιμότητα: Η Σημασία του Γεωπάρκου για τις Τοπικές Κοινωνίες

user 3