tvkefalonia.gr
ΔΗΜΟΤΙΚΑ ΝΕΑΕΛΛΑΔΑΚΕΦΑΛΟΝΙΑΠΑΙΔΕΙΑΠΟΛΙΤΙΚΗΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΕΛΜΕΚΙ: Αντίσταση κατά της κατηγοριοποίησης στα σχολεία μας και η απεργιακή κινητοποίηση ενόψει του «ελληνικού διαγωνισμού PISA»

Κοινοποίηση

Αντίσταση στην Κατηγοριοποίηση των Σχολείων

Αντιστεκόμαστε συλλογικά σε σχέδια που αποδυναμώνουν το εκπαιδευτικό μας σύστημα.

Η Υπουργική Απόφαση 48879/ΓΔ4/2025 καθορίζει και φέτος 618 σχολεία, περιλαμβανομένων Δημοτικών και Γυμνασίων, που θα συμμετάσχουν στις εξετάσεις της «ελληνικής PISA» για τους μαθητές της ΣΤ’ Τάξης Δημοτικού και της Γ’ Γυμνασίου. Στην Κεφαλονιά, το 3ο Γυμνάσιο Αργοστολίου έχει επιλεγεί για τη διεξαγωγή αυτών των εξετάσεων, οι οποίες είναι προγραμματισμένες για τις 22 Μαΐου.

Για τέταρτη συνεχόμενη χρονιά, οι εξετάσεις αυτές πραγματοποιούνται, παρά τις έντονες αντιδράσεις από εκπαιδευτικούς, γονείς και μαθητές, οι οποίοι έχουν εκφράσει τις ανησυχίες τους για τις πραγματικές επιδιώξεις της κυβέρνησης. Η κρυφή ατζέντα αυτών των εξετάσεων αφορά τη χρησιμοποίηση των αποτελεσμάτων τους για «αξιολόγηση» του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος, με σκοπό την ταχύτερη προώθηση αντιεκπαιδευτικών διατάξεων, όπως η κατηγοριοποίηση των σχολείων, των εκπαιδευτικών και των μαθητών, καθώς και η εισαγωγή ενός «εθνικού απολυτηρίου» και η προώθηση δεξιοτήτων.

Μέσω του διαγωνισμού της «ελληνικής PISA», ο οποίος λειτουργεί συμπληρωματικά με την αναχρονιστική νομοθεσία που αφορά τις «αξιολογήσεις», η κυβέρνηση στοχεύει στην εξής ατζέντα:

  • Να μεταφέρει τις σοβαρές συνέπειες των αντιεκπαιδευτικών πολιτικών στους εκπαιδευτικούς, τους μαθητές και τους γονείς.
  • Να προωθήσει τη λογική των δεξιοτήτων, θυσιάζοντας τη βαθιά και δημιουργική γνώση.
  • Να καθορίσει τα σταθμισμένα τεστ και τις επιδόσεις των μαθητών ως μετρήσιμα στοιχεία της εκπαιδευτικής διαδικασίας, οδηγώντας σε αυστηρή κατηγοριοποίηση των σχολικών μονάδων και των εκπαιδευτικών.

Διεθνώς, συναφή διαγωνιστικά συστήματα έχουν αποδείξει τη ζημιά που προκαλούν, ιδιαίτερα για τα παιδιά από τις πιο ευάλωτες κοινωνικές ομάδες. Η διεθνής εμπειρία έχει δείξει ότι τέτοιες εξετάσεις οδήγησαν σε συγχωνεύσεις και κλείσιμο σχολείων, απολύσεις εκπαιδευτικών, καθώς και σε διαχωρισμό μαθητών, σπρώχνοντάς τους σε κατώτερες σχολικές μονάδες. Σε χώρες όπου εφαρμόστηκαν παρόμοιοι διαγωνισμοί, οι ταξικές ανισότητες όχι μόνο δεν μειώθηκαν, αλλά στην πραγματικότητα διευρύνθηκαν (π.χ. Γαλλία, Αγγλία κ.α.).

Οι εξετάσεις αυτές διεξάγονται σε μια κρίσιμη χρονική στιγμή, κατά την οποία οι κυβερνητικοί φορείς προσπαθούν να επιβάλουν τον αυστηρό μηχανισμό αξιολόγησης στον εκπαιδευτικό τομέα, χωρίς ωστόσο να καταφέρνουν να πείσουν τους εκπαιδευτικούς και, μάλιστα, παραπέμπουν πολλούς στα δικαστήρια.

Τα αποτελέσματα της «ελληνικής PISA» χρησιμοποιούνται ως άλλοθι για να δικαιολογήσουν την επιβολή αντιδραστικών αλλαγών που αποδυναμώνουν το δημόσιο σχολείο. Η πολιτική αυτή συμβάλλει στη δυσφήμιση του έργου των εκπαιδευτικών και υπονομεύει το δημόσιο εκπαιδευτικό σύστημα.

Αξιοσημείωτο είναι ότι η κυβέρνηση δεν έχει υλοποιήσει κανένα μέτρο που να μπορεί πραγματικά να αναβαθμίσει το εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας. Αιτήματα, όπως η βελτίωση των σχολικών υποδομών, ο περιορισμός του αριθμού των μαθητών ανά τάξη, η κάλυψη των αναγκών με μόνιμο προσωπικό και η παροχή υποστήριξης στους μαθητές είναι διαρκώς στο περιθώριο, παρά την αυξανόμενη ανάγκη, ειδικά μετά την πανδημία.

Είναι φανερό ότι κανένα εκπαιδευτικό σύστημα δε μπορεί να βελτιωθεί αν δεν ικανοποιούνται οι απαιτήσεις του εκπαιδευτικού κινήματος, γονιών και μαθητών. Είμαστε σταθερά αντίθετοι σε εξετάσεις που χρησιμοποιούνται για να διαχωρίσουν τους μαθητές σε «καλούς» και «κακούς». Δεν επιθυμούμε ένα δημόσιο σχολείο υποβαθμισμένο για τα παιδιά των λαϊκών οικογενειών, ένα σχολείο που θα θέτει περιορισμούς σε εκείνα τα παιδιά που επιθυμούν να φοιτήσουν.

Θέλουμε ένα σχολείο που θα μορφώνει όλους τους μαθητές ολιστικά, θα τους υποστηρίζει στην ανάπτυξη της προσωπικότητάς τους και θα τους παρέχει τις ευκαιρίες να αναδείξουν τα ταλέντα τους, χωρίς να υπολογίζει την οικονομική κατάσταση της οικογένειάς τους.

Η επιδίωξή μας αντιβαίνει στην πολιτική της κυβέρνησης και στους σχεδιασμούς της ΕΕ, οι οποίοι υπηρετήθηκαν από όλες τις κυβερνήσεις με προτάσεις που βασίζονται στις «βελτιωμένες πρακτικές του ΟΟΣΑ» και τις αξιολογήσεις τύπου PISA.

  • Απαιτούμε άμεση διακοπή κάθε διαδικασίας που σχετίζεται με τη λεγόμενη «ελληνική PISA».
  • Καλούμε τα μέλη μας να μην συμμετάσχουν στη διαδικασία διεξαγωγής του ελληνικού προγράμματος PISA.

Η ΟΛΜΕ έχει προκηρύξει πανελλαδική «διευκολυντική» 3ωρη στάση εργασίας (8-11) και η ΕΛΜΕ ΚΙ προκηρύσσει 3ωρη στάση εργασίας (11-14), προκειμένου να διασφαλιστούν οι ώρες διεξαγωγής των εξετάσεων στις 22 Μαΐου.

Παραμένουμε αφοσιωμένοι στον αγώνα για:

  • Σύγχρονα και ασφαλή σχολικά κτήρια
  • Λιγότερους μαθητές σε κάθε τμήμα
  • Μόνιμο και σταθερό εκπαιδευτικό προσωπικό
  • Ολοκληρωμένη στήριξη στις ειδικές μαθησιακές ανάγκες των μαθητών μας
  • Γενναία αύξηση της κρατικής χρηματοδότησης για την Παιδεία
  • Βιβλία και προγράμματα σπουδών που θα ενθουσιάσουν τους μαθητές μας για τη γνώση

Για ένα σχολείο που θα προάγει τη γνώση, τη μόρφωση και την ολοκληρωμένη διαπαιδαγώγηση του νέου ανθρώπου και όχι την τυποποίηση και τον ανταγωνισμό.

Αργοστόλι, 19-5-2025

Το ΔΣ της ΕΛΜΕ ΚΙ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Κούρος και Παράδοση: Μια Ημέρα στα Ζόλα της Θηνιάς

user 3

Η εκδήλωση στο Αργοστόλι ‘’Μαζί Δυνατοί: Η φωνή των ΑμέΑ στην Κοινωνία’’

Oμάδα Σύνταξης Α

Νέο μόνιμο στέλεχος για τον Δήμο Αργοστολίου και το «Βοήθεια στο σπίτι»

praktiki 5